מחשבת הפרשה: "כיצד יהודי בונה את עצמו" \\ הרב אריאל שחר

    הרב אריאל שחר No Comments on מחשבת הפרשה: "כיצד יהודי בונה את עצמו" \\ הרב אריאל שחר

    מדוע דווקא על חטאי הדיבור יש צרעת? | ההבדל שבין החברה האנושית לבין הקהילה היהודית | מדוע דווקא ברכילות ולשון הרע יש עונש מידי של צרעת עד כדי יצאה מחוץ לתחום מה שאין כן בשאר החטאים?

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היהדות בעד שהאדם יתקדם ויקדם את עצמו ומעשיו, בנוסף לכך במקומות רבים התורה מלמדת את האדם לבנות ולהבנות מתוך מעשיו ומתוך כוחו הפנימי שלו עצמו, אך לא להתקדם  על ידי השפלת האחר ודריכה על החולשות שנמצאות בו.

    באם יש אדם שבונה את עצמו על ידי רכילות לשון הרע ושאר ניצול חולשות האחר, הרי שיש להרחיקו מאיתנו ובדרך זו הוא יבין כיצד החברה האנושית בנויה, מה מקומו בה וכיצד הדרך הנכונה או יותר נכון הדרך הלא נכונה להתנהג.

    החברה היהודית שונה מהחברה האנושית הכללית, היא איננה מקבלת ומכילה את מי ששולח את חרצובות לשונו ומחפש לבנות את עצמו על גבי חולשותיו של האחר, בעל לשון הרע איננו רק חוטא בפיו, הוא מאיים כל קיומה של החברה האנושית וגם על גילוי כוחותיו עצמו.

    בכדי לעצור ליבוי יצרים אפלים וניצול נקודות תורפה של הזולת תמורת קבלת יחס ותשומת לב ממקבלי רכילות, יש צורך אמיתי להטהר, להיוולד מחדש, ויתירה מכך להבין כי צורת החשיבה ודרך החיים צריכה להיות בצורה שונה לגמרי ממה שהורגל הולך הרכיל.

    אם יש מי שיש בו צורך קיצוני לשוח עם הבריות יתר על המידה, הרי שהוא צריך לשאול את עצמו מדוע, האם זאת שיחת רעים רגילה או שמא אני נבנה מהשיח על אחרים והרכילות עליהם, ו"לב יודע מרת נפשו".

    טהרת המצורע נותנת לו סיכוי להיוולד מחדש ולחוות את החיים הפנימיים שלו לעומק ולרוחב, ללא כל קשר לסובבים אותו.

    שבת שלום ומבורך



    0 תגובות